×
Webshop for private

Case: Byrgesens Auto

Marts, 2016

”Vores samarbejde med Ovethi gør, at vi kan yde vores egne kunder en endnu bedre service. Deres afdeling ligger ’lige om hjørnet’, så vi nemt kan få leverancer fra dem to gange om dagen. Og fordi de har dæk af alle mærker og i alle størrelser på lager, er i besiddelse af teknologi, udstyr og knowhow, som vi ikke selv har, så er de en rigtig god partner for os.”

Morten Jensen, indehaver af Byrgesens Auto

IMG 2790 

Morten Jensen, indehaver af Byrgesens Auto på Thujavej i Odense SV.

 

Autoværkstedet Byrgesens Auto, der har til huse på Thujavej i Odense SV, blev etableret i 1966 af Leif Byrgesen Petersen. I 2003 overtog Morten Jensen, der selv havde stået i lære hos Leif, virksomheden, som på det tidspunkt netop var blevet udnævnt som Bosch Car Service-forretning.

At være en Bosch Car Service-forretning betyder slet og ret, at man er en del af en verdensomspændende kæde af autoværksteder, der lever op til Bosch’s høje standard og brede kompetenceniveau inden for vedligehold af biler. Bosch samarbejder med alle de store bilproducenter, og der sidder Bosch i stort set alle bilmærker i dag. Således fører Byrgesens Auto også hele kataloget af reservedele fra Bosch.

 

IMG 2784

Værkstedet hos Byrgesens Auto.

 

Driftigt værksted
Hos Morten Jensen arbejder der dagligt otte personer: Fire mekanikere, to lærlinge samt to pladesmede. Medarbejderne udfører alt inden for reparationer af person- og varebiler for såvel private som virksomheder og leasingselskaber. Det være sig almindelig service, ridser i lakken, stenslag i forruden, pladearbejde, reparationer af og service på klimaanlæg, dæk- og hjulskift m.v. Derudover er værkstedet skadescenter for Nelleman, der er Kia-forhandler i Odense; og har mindre autoværksteder brug for assistance, træder Byrgesens Auto gerne til.

 

IMG 2779

Travlhed på telefonen hos Byrgesens Auto.

 

Stort fokus på kundeservice
”For os er det allervigtigste, at vores kunder føler, at de hos os får rigtig god service, og at vi gør det, vi har aftalt,” forklarer Morten Jensen og understreger, at en vigtig del af det at være Bosch Car Service-værksted netop indbefatter, at man har en vis standard i forhold til kundetilfredshed. ”Vi arbejder altid for at have tilfredse kunder, så vi ligger altid i top på dét punkt,” fortæller han.

Afhængig af gode underleverandører
At kunne levere den bedste service til kunderne er for Morten uløseligt forbundet med at have gode underleverandører: ”Det er afgørende for os, at vi kan være sikre på den rette kvalitet, service, leveringstid og rådgivning, når vi samarbejder med andre virksomheder,” siger han. ”Kun på den måde kan vi levere det til vores kunder, som vi gerne vil.”

En af Byrgesens Autos underleverandører er A/S Ovethi, der hjælper værkstedet både med dæk og fælge og såkaldte ’problembiler’.

”I gamle dage, allerede inden jeg overtog virksomheden, havde vi selv 3-400 dæk på lager. Det gik vi imidlertid bort fra, fordi omsætningen af dækkene simpelt hen var for lav – og fordi vi alligevel ikke kunne have et udvalg af alle de dæk, kunderne efterspurgte,” forklarer Morten Jensen.

Nem adgang til alle dækmærker og -størrelser
Derfor begyndte værkstedet at samarbejde med A/S Ovethi i 2001. ”Ovethis Odense-afdeling ligger tæt på vores værksted, hvilket er rigtig praktisk for os. Ofte er der leverancer af dæk flere gange om dagen, hvis vi har brug for det, og det hjælper os rigtig meget i dagligdagen. Gennem Ovethi har vi nemlig adgang til så godt som alle dækmærker og –størrelser, som vi kan gå ind og slå op samt bestille via et forhandlersystem hos Ovethi, vi er koblet på,” forklarer Morten Jensen.

God gavn af Ovethis udstyr og kompetencer
Byrgesens Auto bruger også Ovethi til sporing. ”Vi har ikke selv et sporingsapparat og har hverken plads til det, mulighed for eller lyst til at investere i det. Derfor bruger vi Ovethi til bl.a. denne typer opgaver. Hos Ovethi laver de masser af sporinger, så når de gør det, er vi sikre på, at kvaliteten af arbejdet er så godt, som det overhovedet kan blive. Og det er dét, vi gerne vil give vores kunder! Skulle vi selv gøre det, ville vi sikkert være knapt så skarpe til det, fordi det simpelt hen var for sjældent, vi gjorde det,” forklarer Morten Jensen.

 

IMG 2792

… bemærk Ovethi-bilen i baggrunden…

 

Ovethi hjælper med ’problembilerne’
Er der problemer med, at en bil ryster eller sitrer, når den kører, og er der formodning for, at problemerne kan relateres til dækkene, så sender Morten af og til bilen over til Ovethi. ”Det kan være rigtig godt med en uvildig vurdering fra en rigtig fagmand, der står med den type problem hver eneste dag, og som har alt det nyeste og bedste udstyr,” forklarer Morten Jensen og uddyber: ”Med Ovethis hjælp har vi adgang til udstyr, teknologi, knowhow og ekspertise, som vi af gode grunde ikke kan have i vores eget hus. Det er en kæmpe hjælp i vores forretning,” slår han fast.

Morten Jensen sidder i øvrigt i regionsrådet hos Bosch Car Service, og fra sit engagement her ved han, at der ikke er mange, der har denne type samarbejdspartner. ”Vi diskuterer tit dæk på disse møder, og der er ikke mange af mine kollegaer, der har en partner som vi har i Ovethi,” slutter han.

 

IMG 2776

Hos Byrgesens Auto opbevarer de masser af sommer- og vinterdæk for kunderne. Men når det kommer til nye dæk, er der ingen på lager. De bliver nemlig leveret fra A/S Ovethi – ofte to gange om dagen. På den måde er der altid nem adgang til friske dæk – i alle mærker og størrelser.

> Besøg Byrgesens Auto's website

Spørg os -
vi kontakter dig

Ønsker du at blive kontaktet, kan du skrive dit navn og telefonnummer i felterne herunder. Så kontakter vi dig hurtigst muligt!