Videncenter

Kategorier

I vores videncenter har vi samlet svar på en lang række spørgsmål om dæk, som vores dækeksperter har besvaret.

Finder du ikke det, du leder efter? Du er altid velkommen til at kontakte os – vi står klar til at hjælpe dig.

Hvornår skal jeg køre på vinterdæk – og hvorfor?

I vinterhalvåret, dvs. i perioden fra ca. 1. november til 1. april, er det sikrest at køre på vinterdæk. Vinterdæk er fremstillet med silikaprodukter og/ eller naturgummi, hvilket betyder, at de bevarer smidigheden selv under meget lave temperaturer. Derved både bremser og styrer de perfekt. 

Det er en meget dårlig idé at køre på vinterdæk hele året, da dækkene ikke kan tåle de høje vejtemperaturer, vi har om sommeren. Ved høje temperaturer vil vinterdækkene blive hårde i gummiet, og bremseeffekten vil være kraftigt nedsat.

Andre ofte stillede spørgsmål

Vi står klar til at hjælpe dig. Kontakt os direkte eller find den afdeling, der er tættest på dig.

Book tid

Ønsker du at booke tid til et værkstedsbesøg? Udfyld formularen herunder og vi vender tilbage til dig med en bekræftelse.

....